zondag 3 november 2013

Recepten - Mijn o zo verpeste bananapancakes!


Kennen jullie dat gevoel dat heel de wereld tegen je is? Dat gevoel had ik toen ik gisteren bananen pannenkoeken wilde maken. Ik ben er echt van overtuigd dat alle pannenkoeken op de wereld samenwerken om ervoor te zorgen dat het nooit zal lukken dat ik een goede pannenkoek bak. En als ik zeg nooit, dan bedoel ik ook NOOIT!

Ik zal beginnen met een misleidende foto waardoor jullie denken dat het gerecht hartstikke goed gelukt is.


Beste mensen, dit waren de enige twee pancakes die wel enigszins gelukt waren. De opvallende lezer heeft vast al gezien dat ik dit gerecht soms aanduid met pannenkoeken en soms met pancakes. Dat verhaal gaat als volgt...

Ik wilde graag bananen pannenkoeken bakken omdat dat mij erg lekker leek en banaan een goed vervangend bindmiddel is voor ei (wat niet mag vanwege de Vegan Challange). Het beslag zag er geweldig uit en het rook heerlijk dus vol enthousiasme ging ik aan de slag. Maar de eerste ''pannenkoek'' vond ik er wel erg dun uit zien. Waardoor ik bakpoeder toevoegde aan het beslag. En daar beste mensen...daar ging het mis. Er kwamen geen pannenkoeken meer uit de pan maar meer iets wat mij deed denken aan een soort cement. 
Maar goed, positief (of naïef) als ik ben dacht ik: ''ach dan maken we er toch pancakes van''. Maar ook dat was een regelrechte ramp. De pancakes kwamen totaal niet los van de bodem, waren niet om te keren en haalden het bloed onder mijn nagels vandaan. Ik zal dan ook nooit meer met plezier naar het welbekende liedje van Jack Johnson luisteren: http://www.youtube.com/watch?v=6Graa_Vm5eA 

En nu komt het vervelendste van alles: de enige twee pancakes die wel gelukt waren....waren errug lekker. 
Daarom zet ik hieronder toch maar het recept in de hoop dat er andere (pannen) koekenbakkers zijn die meer wijsheid en ervaring hebben dan ik heb. 

Recept voor sticky banana pancakes: 
200 gram volkoren bloem
4 kleine net rijpe bananen
Snufje zeezout
1 halve liter melk/rijstmelk/sojamelk (ik heb rijstmelk gebruikt en die smaak beviel mij goed)
Olie of boter
Kaneel 
En dus geen bakpoeder ;)

Hoe moet je dit o zo geweldige recept maken?
1. Doe de bloem en het zout in een kom.
2. Voeg 2 geprakte bananen toe. En roer het grof om. 
3. Voeg beetje bij beetje de melk toe en roer met een garde tot een glad beslag. 
4. Doe een beetje olie of boter in de pan en laat al je geweldige pannenkoek kunsten los op de pan.
5. Als de pannenkoeken klaar zijn kun je ze eten met stukjes banaan en kaneel erover heen. 


HEEL VEEL SUCCES TOEGEWENST MET HET MAKEN VAN DIT RECEPT EN LAAT HET MIJ VOORAL WETEN ALS HET GELUKT IS!! 
Stuur dan een e-mail met een foto naar: claireisfair.blogspot@gmail.com




Geen opmerkingen:

Een reactie posten