maandag 4 november 2013

Recepten - Blote billen in het gras!


Toen ik nog een klein Clairetje was, toen was mijn lievelingsrecept ''Blote billen in het gras''. Want elke keer dat we dat aten kon ik de naam weer noemen en dan lag ik helemaal dubbel van het lachen. 
Nu ik oud, wijs en serieus ben lach ik uiteraard niet meer om de naam van dit gerecht. En merk ik ook dat het daadwerkelijk lekker en goedkoop is.



Wat heb je nodig voor wat lekkere billetjes in het gras voor 2 personen?

300-400 gram verse snijbonen
4 flinke biologische aardappelen (van Bio+)
1 pot witte bonen zonder saus
Een flinke snuf peper
Een beetje Herbamare (zeezout met kruiden)

Hoe maak je ''Naked buttocks in the grass''?
1. Schil en kook de aardappelen tot ze gaar zijn.
2. Snij de snijbonen in dunne reepjes en kook ze kort in weinig vocht.
3. Warm de witte bonen op.
4. Giet de aardappelen af en stamp ze samen met een beetje kookvocht van de sperziebonen (zitten vitaminen en smaak in) tot een mooie massa.
5. Bestrooi met naar smaak peper en zout en voeg de witte bonen en de sperziebonen toe. 

Dit gerecht is een perfecte manier om kinderen meer groenten te laten eten! Veel plezier ermee en eet smakelijk allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten