donderdag 7 november 2013

Goooeeeeeedeeeeemorgen! (op de Gaston achtige manier)


Ik schrik wakker van een vreselijk geluid. Wat is dat voor gepiep? Mijn hoofd bonkt en het is nog donker in de kamer. De rode lichten knipperen heen en weer en ik moet even oriënteren waar ik ben. Al snel heb ik door waar het harde gepiep vandaan komt.
Ik loop naar de hoek van mijn kamer en trek chagrijnig de stekker van mijn wekker uit het stopcontact. ZO....eindelijk rust. Ik strompel weer terug naar bed en val direct weer als een blok in slaap.

Een paar uur later word ik heel rustig en enorm uitgeslapen wakker. Mijn man komt de kamer binnenlopen en zegt: ''Goedemorgen schat, moest je vandaag niet naar school?''.
PANIEK! Ooo nee hé, zucht ik. Ik ren het bed uit en doe snel wat kleren aan. Terwijl ik mijn haar aan het borstelen ben ren ik naar buiten en schreeuw ik tegen mijn man: WAAROM HEB JIJ MIJ NIET WAKKER GEMAAKT?
Bron: girlz.nl

Als dit verhaal je bekend voor komt dan ben jij waarschijnlijk ook geen ochtendmens. En dan kan je op een erg onredelijke en onaardige manier spreken tegen mensen die wel ochtendmensen zijn.

Vandaag geef ik een paar tips om de ochtend beter door te komen. 

1. Wees elke dag dankbaar dat je van onze lieve Heer er weer een dag bij hebt gekregen. Het feit dat je zo krakkemikkig opstaat houdt wel in dat je die dag weer op bent gestaan.

2. Kijk niet naar buiten als je wakker wordt! Doe het gewoon echt NIET! Zodra je naar buiten kijkt in de herfst dan kunnen allerlei vervelende emoties je overspoelen. Want dan zie je somber en triest weer en dan ga je direct zitten sikkeneuren.

3. Doe er alles aan om te voorkomen dat je verkeerd aangekleed naar buiten gaat. Om je een voorbeeld te geven (één van de duizenden voorbeelden): op een goede winterdag zat ik al een aantal uren hard te werken op de middelbare school. Ik hoorde de halve dag al wat gegniffel om mij heen maar ik was een dagdromer dus ik staarde een beetje voor mij uit en liet de rest met rust. Tot mijn pen op de grond viel en ik een blik wierp om mijn eigen laarzen. Hoe is dit mogelijk joh...mompelde ik in mijzelf. Ik had twee verschillende soorten laarzen aangetrokken toen ik die ochtend in alle haast mijzelf klaarmaakte voor school.
Dus beste mensen: leg de dag ervoor alvast je kleren klaar.

4. Het is niet erg om in de ochtend zo nu en dan een beetje te schelden, maar probeer dit niet op mensen te doen. Zij kunnen er immers ook niets aan doen dat het ochtend is. Dus bewaar je scheldpartijen maar voor dingen zoals de wc pot die niet werkt of een glas dat je uit je handen laat vallen.

Dit waren mijn tips, ik wil nog even benadrukken voor de mensen die mij kennen en die dicht bij mij staan. Dat ik jullie niet kan beloven dat ik mij aan al deze tips zal houden, maar ik zal mijn best doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten