woensdag 6 november 2013

Groene cosmetica - Glitter nagels met mint groene Benecos nagellak


Ongeveer een half jaar geleden besloot ik dat ik wel erg veel aandacht besteedde aan wat ik at maar er niet echt op lette wat ik op mijn gezicht smeerde. Toen ben ik mij gaan verdiepen in ''groene'' cosmetica. En heb ik ook gemerkt dat er in Nederland niet zo'n denderend groot aanbod van groene cosmetica is. Bijna alle groene cosmetica die ik nu heb gekocht komen oorspronkelijk uit Duitsland of Duitstalige landen. Ik heb wel alle cosmetica in Nederland gekocht dus mocht je over willen stappen dan kan je hier wel het één en ander kopen. Ik ga regelmatig wat ''groene'' producten voor jullie reviewen zodat je geen miskopen doet.

De Benecos nagellakken zijn vrij van formaldehyde, DBP, tolueen, ftalaten, natriumlaurylsulfaat en aardolie.
Volgens mij streeft Benecos ernaar om zo veel mogelijk natuurlijke producten te gebruiken. De nagellak heeft nog wel duidelijk de zeer aanwezige nagellak geur. Als je dit niet wilt dan kun je het beste nagellak op basis van water gebruiken. Maar deze heb ik tot nu toe nog niet in de Nederlandse winkels kunnen vinden, en ik weet ook niet wat voor kwaliteit nagellak dat is.

p.s. ik weet dat ik een beetje gemorst heb ;)

 Ik heb op dit moment 3 nagellakken van Benecos en op mijn pink zie je de mint groene kleur. Ik ben erg tevreden over de kwaliteit. De nagellakken blijven langer zitten dan hun meer giftige broertjes die ik voorheen altijd kocht.

In nog geen één biologische winkel heb ik glitter nagellak gevonden dus heb ik bij de Wibra 2 potjes glitters gekocht voor 1 euro. Hierboven zie je de zilveren variant. En ik heb ook nog een paarse variant waar ik meer tevreden over ben.

Hoe maak je glitter nagels?
Ik heb goed nieuws: dat is echt heel simpel! Je lakt een nagel en dipt je nagel in het potje met glitters. Daarna tik je de overige glitters ervan af. Als je nagels opgedroogd zijn dan moet je ze nog even met koud water afspoelen.



Het geeft direct een vrolijk effect maar bij de zilveren variant lieten er wel regelmatig glitters los. Op de foto zie je het niet zo goed maar in het echt zie je de mint groene kleur door de glitters heen komen.

De Benecos nagellakken kosten tussen de 6 en de 7 euro. En zijn onder onder andere te koop bij de Ekoplaza en verschillende webwinkels.

Als jij ook groene cosmetica wil gaan gebruiken maar je weet niet waar je moet beginnen. Stuur mij dan een mailtje met al je vragen. Ik ben namelijk uren bezig geweest om alles uit te zoeken en kan je waarschijnlijk wel helpen. 
Mijn e-mail adres is: claireisfair.blogspot@gmail.com



Geen opmerkingen:

Een reactie posten