zaterdag 26 oktober 2013

Recepten - Toast met gegrilde paprika, bosui en knoflook.


Het volgende recept is heerlijk als luxe lunch voor op (bijv.) zondag. Morgen mag je natuurlijk weer een uurtje langer slapen vanwege de wintertijd. En dan kun je lekker uitgerust in de middag beginnen met koken.






Laat ik beginnen met een bekentenis: ik ben een enorm langzame kok. Je mag dan ook de bereidingstijden die bij de recepten staan met een korreltje (zee)zout nemen. Er is namelijk 99 % kans dat jij de gerechten veel sneller klaar maakt. 
Dit gerecht was in 20 minuten klaar. 

Wat heb je nodig voor twee personen?
4 oude boterhammen of een volkoren stokbrood (dat laatste is denk ik het lekkerste)
1 halve gele paprika
1 halve rode paprika
4 steeltjes bosui
2 eetlepels biologische olijfolie
1 teen knoflook
1 hele rode peper ( ik heb deels de pitjes eruit gehaald, dit kun je naar smaak doen)
Snufje Italiaanse kruiden
Optioneel: zelfgemaakte kruidenboter (dat had ik bij dit gerecht niet).

Bereidingswijze:
1. Meng in een kommetje de twee eetlepels olijfolie, de Italiaanse kruiden en het teentje knoflook.
2. Besprenkel de oude boterhammen/het stokbrood met het olijfolie mengsel.
3. Gril de boterhammen kort op de grillplaat/in de grill.
4. Snij ondertussen de halve gele en rode paprika in langwerpige stukken.
5. Haal het brood uit de grill/van de grill (afhankelijk van wat voor grill je gebruikt) en grill de paprika's kort.
6. Snij de rode peper door midden en ontpit hem naar wens. Snij vervolgens de helft van de rode peper in kleine stukjes.
7. Haal de paprika uit de grill/van de grill en grill de helft van de rode peper.
8. Snijd de bosui in grove stukken.
9. Haal de rode peper uit de grill en leg de paprika's op het brood. Strooi hier de bosui en de stukjes rode peper overheen.

Eet smakelijk!




P.s. Nu heb je een halve rode en een halve gele paprika over. Maar vrees niet, die hoef je niet weg te gooien! Deze gebruik ik vanavond om een pizza mee te maken en daar schrijf ik morgen een blog over.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten