donderdag 31 oktober 2013

Interview over duurzaamheid en gezondheid met Mark Borkent.

Ik had een kort interview met Mark (werkzaam bij Borkent Verzekeringen & Hypotheken) over duurzaamheid en gezondheid.
 
'
Foto van het kantoor van Borkent Verzekeringen & Hypotheken
 
 
Beschrijf kort wie je bent en welke functie jij in jouw bedrijf hebt.
Ik ben verzekeringsadviseur en ook ben ik verantwoordelijk voor de meeste communicatie via nieuwsbrieven, Facebook en Twitter etc.

Op een schaal van 0-10 geef ik mijzelf een ...voor een gezonde levensstijl.
Een 7.

Waarom geef je jezelf dat cijfer (wat doe je dus om wel/niet gezond te leven)?
Ik eet weliswaar niet alles biologisch, maar wel bij elke maaltijd voldoende groenten en zo veel mogelijk scharrelvlees.

Op welke manier werkt Borkent verzekeringen aan een betere wereld?
Door bijvoorbeeld apparatuur wat niets doet in de spaarstand te laten gaan of uit te schakelen en zoveel mogelijk duurzame spullen te gebruiken (spaarlampen, oplaadbare batterijen etc). Lege toners en inktcartridges brengen we altijd weg voor hergebruik. Ook scannen we tegenwoordig vrijwel alles, zodat er veel minder papier gebruikt wordt. Mijn bedrijfsauto heeft een A-label.
 
Zijn er verbeterpunten voor Borkent verzekeringen om milieu/mens vriendelijker bezig te zijn?
Ja zeker. Zo zouden we bijvoorbeeld nog minder kunnen uitprinten en toch iets vaker apparatuur uitschakelen i.p.v.. in spaarstand zetten.

Wat zijn jouw favoriete gerechten?
Boerenkool met worst (van m'n moeder) en Indische kip curry.

Doe jij thuis de boodschappen/heb jij invloed op de boodschappen?
We doen samen de boodschappen. Als ik boodschappen doe, probeer ik wel te letten op biologisch/scharrel, maar Lisa is daar nog veel beter in.
Heb je verder nog tips of wil je nog iets kwijt?
Ga zo door met je blog!

Meer informatie kun je vinden op de website van Borkent Verzekeringen en Hypotheken: http://borkent.nl/
 
 
 
Ben jij een ondernemer of particulier die graag iets wil vertellen over zijn/haar levensstijl? En vind je het leuk om door Claire is Fair geïnterviewd te worden? Stuur dan een e-mail naar: claireisfair.blogspot@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten